Turizm denilince aklımıza ilk olarak kafamızda canlandırmaya odaklı olduğumuz; gezip görebileceğimiz yerler gelmektedir. Fakat turizm tek başına gezip görebileceğimiz yerler dışında olan faktörleri de içinde barındırmaktadır. Yani burada anlatmak istediğimiz sektörel turizmlerdir. Daha detaylara girip özelleştirilen terimleri ele alalım. Sektörel turizm olarak sağlık, kış sporları, yayla, dağcılık, hava sporları, inanç, yat turizmi vb. olarak alansal olarak özel sektörlere göre çeşitlilik göstermektedir. Turizm evrenseldir. Turizm İngilizcesi de bu evrensel faydalanma yolunda yabancı dil kullanmak turizm kültürüne kozmopolitlik kazandırmaktadır. Evrensel olarak dilleri ele aldığımızda kullanılan en çok İngilizce dilidir. Bu da demek oluyor ki Turizm İngilizcesi’de kozmopolit ortamda varlığını ortaya koymuştur.
Turizm İngilizcesi, yeni bir iş kolu olarak son dönemlerde popülerliğini arttırmıştır. Çeşitli sektörel dallarda öznel olarak varlığını aktif bir şekilde sürdürmektedir. Turizm ile uğraşan bireylerin büyük kurtarıcısı haline gelen en canlı, aktif dillerden biri olarak ortak dil özelliğini almıştır. Örneğin; tatil turizmiyle uğraşan bir yerde çalışıyorsanız , bu otellerde resepsiyon yada danışma olabilir. En fazla kullanılan ön büro çalışanları için kullanımı yaygın olan ingilizce kelimeler büyük kurtarıcımız olacaktır. Resepsiyon telefon görüşmelerinde sık kullanılan ingilizce terimler ve kalıp cümleler karşımızdaki yabancı müşterilerin sorununa çözüm bulmamızı kolaylaştıracaktır. Sağlık sektörü turizmiyle ilgili bir alanda çalışıyorsak, öğrendiğimiz tıbbi alansal ingilizce sağlıksal konularda karşı tarafa daha iyi anlaşılma imkanı sunacaktır. Önemli olan konu turizm ingilizcesi konusunda hangi alanda ilerleyecek olmamıza karar vermek. Bu durum ingilizce öğrenmeye başlarken de önemli bir karardır. Alansal terimleri öğrendiğimizde mesleki anlamda turizm ingilizcesi açısından karşı tarafa daha çok yardımcı olacağız. Bu da ardından müşteri memnuniyeti olarak işletmemize dönecektir.
Turizm İngilizcesi, genel ingilizceye göre daha kolay olarak kabul edilmektedir. Bunun nedeni ise daha net olması ve kesin yargılar içermesinden kaynaklıdır. Bu durum daha anlaşılır olmasını sağlamaktadır. Gidilen tatil köyleri, kalınan oteller, konaklama için kullanılan hostel, pansiyon vb. yerler için yerli yada yabancı olarak kullanılan ortak dil İngilizce’dir. Tarihi ve turistlik yerlerde rehber olarak tanıtım amaçlı mesleğini sürdüren bireyler için daha önemli bir dil halini alır. Dünya’nın hangi ülkesine giderseniz gidin mutlaka ingilizce bir tabela görürsünüz. Dünya’da tek ortak dil olarak kullanılır. Bir müze, tarihi bir tapınak, kliseler, dev mimari tarihi yapıtlar turizm amaçlı olarak tanıtımları genel olarak turizm İngilizcesi ile yaparlar. Literatürlere göre bu dilin MS. 5. Yüzyıla kadar dayandığı belirtilmektedir. Bu kadar eski kökenli bir dilin evrenselleşmesi bize aktif kullanım alanın çoğaldığını tekrar hatırlatmaktadır. Turizm ingilizcesi terimini tek bir çatı altında toplamak yanlış olacaktır. Turizm İngilizcesi ,sektörlerin öznelleştiği bir alanı oluşturmakta. Hatta günümüzde kendi ülkemiz de dahil olmak üzere yeni iş kolları oluşturup istihdam sağlamaktadır. Bu durum gelişen tatil turizmi kollarını doğurmaktadır. Kış turizmi, kaplıca turizmi, golf turizmi, raftring turizmi, sağlık turizmi ,deniz turizmi, tarih ve kültür turizmi ,dinleme amaçlı turizmler, dağcılık, yayla turizmi, botanik turizmi, hava sporları, inanç turizmi, yat turizmi, su altı turizmleri gibi sayabileceğimiz pek çok alan tatil turizmini oluşturmaktadır. Her bir saydığımız alanın kendine özgü alansal olarak ingilizce terimleri vardır. Bu çeşitli turizm kolları sayesinde tatil turizmi ingilizcesi alanı geniş bir kavramlar bütünü olarak karşımıza çıkmaktadır. Daha net olması da bu dilin çabuk kavrayıp hızlı öğrenmemize yardımcı olmaktadır. Otellerde kullanılan ingilizce (resepsiyon, garson, ön büro…) departmanlar arasında bile terimler kendi alanlarına özgü kalıpları oluşturmuşlardır. Genel olarak bakılırsa aslında turizm ingilizcesi başlı başına alansal terimlerden oluşmaktadır. Çalışılan işletmenin sektörüne göre personeller alansal olarak hızlı bir şekilde dili günlük hayatlarında kullanmaktadırlar. Aynı zamanda turizm ingilizcesi, uluslararası kültürel gelişmeyi ve paylaşımı arttıran önemli bir faktördür. Kültürler arası bir köprü oluşturmaktadır.
Öncelikle sağlık turizmini tanımlayalım. Sağlık turizmi: Bireylerin hem tedavi edici hem dinlendirici amaçlı kendilerini rehabilite etmek için sağlıklarını geliştirici olarak yurt içi ve yurt dışı olmak üzere yaptıkları eylemlerdir .Gelişmiş ülkelerde sağlık hizmeti sunumu yüksek maliyetlerdedir. Ülkemiz sağlık turizmi açısından oldukça yüksek bir potansiyele sahiptir. Termal (ılıca- kaplıca) turizmi, medikal amaçlı turizm sağlık turizmini oluşturmaktadır. Turizm ingilizcesi olarak ele alırsak; sağlık sektöründe kullanılan gerek medikal alanda ingilizce gerek termal alanda kullanılan ingilizce kelime terimleri açısından farklılık gösterecektir. Aynı zamanda kullanım alanları birbirinden farklılık gösterir. Turizm ingilizcesi, genele bakılınca tek bir çatı altında toplarsak ortak özellik olarak net anlaşılır olmasıdır. Sağlık turizminde medikal olarak çalışılan sektörlerde ilaç kullanım talimatları, rehabilite hizmetleri olarak terimlere ayrılır.