Makaleler
Yabancı Dilde Öğrenci Merkezli Eğitim

Günümüzde değişikliğe uğrayan birçok alanda olduğu gibi yabancı dil eğitiminde de değişiklikler olmuştur. Bu değişikliklerin başında yabancı dilde öğrenci merkezli eğitim gelmektedir. Aslında sadece yabancı dilde değil tüm branşlarda uygulanması mümkün bu eğitim metodu eski klasik öğretim metodlarından ayrılır.

Klasik eğitimde uygulanan yaklaşımlar öğrenci merkezli olmaktan çok öğretmen merkezlidir. Öğretmen merkezli eğitim ise özellikle yabancı dilde öğrenci merkezli eğitime kıyasla daha az verimlidir. Yabancı dilde öğrenci merkezli eğitimin en büyük artısı kalıcı öğrenmeyi sağlamasıdır. Öğrenci merkezli bu eğitim yaklaşımının temelinde öğrenci – öğrenen olduğu için, ilk amaç bireyin ilgi ve yetenekleri, kişisel özellikleri, algılama ve zeka düzeyi, yaşı, hazırbulunuş durumu göz önünde bulundurularak eğitim verilmesidir.

Yabancı dilde öğrenci merkezli eğitimde öğrencinin kişisel özellikleri dikkate alındığından aslında bir anlamda kişiye göre eğitim modeli karşımıza çıkar. Kişisel özellikler, zeka ve önceden elde edilmiş kazanımlardan oluşan bir parametre ışığında verilen eğitimde bireyin öğrenmesi hem daha kolay hem daha kalıcı olacaktır. Küçük gruplar halinde de verilebilen yabancı dilde öğrenci merkezli eğitim her anlamda klasik öğretim metodlarından verimli olacaktır.

Bu eğitim metodunun merkezinde öğrenci olduğu için, öğrencinin eğitim ve öğretime aktif katılımı söz konusudur. Yabancı dilde öğrencinin eğitime aktif olarak katılması, dili kullanması, konuşma yapması öğretmen tarafından desteklenir. Bir çeşit şef konumunda olan öğretmen, öğrenciye vereceği olumlu dönütlerle süreci pekiştirerek tamamlar.

Yabancı dilde öğrenci merkezli eğitimde kullanılan etkinlikler ise bu branşta özel öneme sahiptir. Grup dinamiği göz önünde bulundurularak seçilen etkinlik ve oyunlar hem dersin zevkli hale gelmesini hem de öğrenmenin hazmedilmesini sağlar. Özellikle konuşma (speaking) derslerinde sıklıkla tercih edilen bu etkinlikler öğretmenin yaratıcılığını da geliştirerek, kişisel gelişimine katkıda bulunur. Sistematik bir etkinlik çalışması için öğretmenin önceden hazırlayacağı bir etkinlik yönergesi işini kolaylaştıracak, dersin işlenişi çok daha planlı olacaktır. Son olarak; yabancı dilde öğrenci merkezli eğitimin katılımcı, motive edici olduğunu, öğrenciye sorgulama ve buluş gibi kazanımlar sağladığını, kişiler arası ilişkiler dokusunu olumlu yönde etkilediğini söyleyebiliriz.

english park
Türkiye'nin EN İyi, EN Kaliteli ve EN Güvenilir İngilizce, Almanca, İspanyolca, Rusça, Türkçe, Toefl, Yds, Sat, Ielts, Gmat, Proficiency, Pte, Toeic Kurs Merkezi...

İletişim Bilgileri

  • Şirinevler Meydanı Meriç Sok. No:12

    Bahçelievler / İstanbul

  • (212) 552-2054
  • [email protected]
Copyright © 1996 englishpark.com.tr | Bu Sitede Bulunan Yazı, Görsel ve Video Gibi Hiçbir İçerik İzinsiz Olarak Kesinlikle Kullanılamaz.
Hemen TIKLA-YAZ!
Whatsapp Hattı
Hemen TIKLA-ARA!
+90 532 666 62 66 Şirinevler Şubesi (0212)552 20 54