Makaleler
İnternetten Dil Öğrenmek Mümkün mü

Baskı ve kayıt teknolojileri var olduğu günden beri uzaktan eğitim, eğitim teknolojisi stratejileri geliştirenlerin esaslı uğraşlarından olmuştur. Ancak bu işin ne kadar başarılı olduğu konusu tartışmalıdır. Zira eğitim, sadece okumaya ve izlemeye dayalı bir aktivite değildir. Özellikle yükseköğretim altındaki seviyede edinilen bilgilerin öğrenci-öğretmen etkinliği olmadan sağladığı fayda sınırlı kalmaktadır. Uzaktan öğretim tekniklerinin sınamasını yaptığınızda mutlaka bir öğrencinin belli düzeyde bilgi edindiğini görürsünüz. Ancak bu sınavların zaten öğretimin neticeleri tahmin edilerek hazırlanmış olduğundan hedefli olduğu tartışılmaz. Örneğin, hazırlık sınıfı okumuş bir öğrenci ile, uzak eğitim kitinin aynı olduğu iddia edilen seviyesine gelmiş bir öğrenciyi, TOEFL benzeri bir sınava soktuğunuzda dramatik farklar ortaya çıkması kaçınılmazdır.

Burada problem uzaktan eğitimin nitelikleri ile ilgili değildir. Problem insan doğasının, öğrenirken etkileşim içerisinde bulunma eğilimidir. Hangi teknoloji kullanılırsa kullanılsın, sadece anlatan ve öğrenciden geri dönüşlere cevap veremeyen bir eğitim sisteminin başarılı olabilmesi mümkün değildir. Ancak bir araştırma konusu olabilir ki, araştırma çalışmaları akademik seviyede gerçekleşir ve öğrenci belli düzeyde bilgi birikimine sahip olduğundan etkileşime ihtiyaç duymayabilir ve kendisi çıkarımlarda bulunmaya çalışabilir. Oysa hiçbir şey bilmeyen bir öğrencinin kafasında onlarca soru olacak ve yayının sahibinin bu soruları önceden tahmin etme ihtimali olmayacaktır. Dolayısıyla öğrenci büyük ihtimalle konuları öngörülenin hayli gerisinde kavrayacaktır ve bu durumda örgün eğitim görenlerden ister istemez geride kalacaktır.

Aslında bahsimiz yalnızca yabancı dil eğitimini kapsamaz, uzaktan eğitim metodu ile eğitimi verilen her branşta başarı olasılığı düşüktür. Yalnız, birkaç öğrenme türü için örgün eğitimin gerekli olmadığı söylenebilir. Okunduğu takdirde herhangi bir soru işaretine sebep olmayan konuların öğretildiği branşlarda örgün eğitim gerekli olmayabilir. Bunlar dışındaki hemen her eğitim klasmanında öğrencinin kafasında sorular oluşacaktır. Hele ki yabancı dil gibi bir konuda öğrencinin çok sayıda sorusu olabileceği gibi öğretmenin gerçek zamanlı müdahalesi gerekebilir.

Uzaktan eğitim enstrümanları, kurs veya okul ortamında, öğretmen eşliğinde alınan eğitime alternatif değil, destek olarak elbette değerlendirilebilir. Kullanılan eğitim araç ve gereçlerinin uzaktan erişime elverişli olması eğitim niteliklerinin yükseltilmesini de sağlayacaktır.

 

english park
Türkiye'nin EN İyi, EN Kaliteli ve EN Güvenilir İngilizce, Almanca, İspanyolca, Rusça, Türkçe, Toefl, Yds, Sat, Ielts, Gmat, Proficiency, Pte, Toeic Kurs Merkezi...

İletişim Bilgileri

  • Şirinevler Meydanı Meriç Sok. No:12

    Bahçelievler / İstanbul

  • (212) 552-2054
  • [email protected]
Copyright © 1996 englishpark.com.tr | Bu Sitede Bulunan Yazı, Görsel ve Video Gibi Hiçbir İçerik İzinsiz Olarak Kesinlikle Kullanılamaz.
Hemen TIKLA-YAZ!
Whatsapp Hattı
Hemen TIKLA-ARA!
+90 532 666 62 66 Şirinevler Şubesi (0212)552 20 54